L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Eixample amplia el seu horari a partir de dilluns 29 de juny.

L’OAC donarà servei de dilluns a divendres de 8.30 a 20 h. Aquest horari ampliat a les tardes funcionarà del 29 de juny al 13 de setembre (ambdós inclosos). Per fer-ho possible, el personal informador treballarà en dos torns i això permetrà garantir les distàncies de seguretat entre els treballadors i també entre les persones que s’acostin a l’OAC a fer les corresponents gestions.

Només s’atendrà a aquells que tinguin cita prèvia i, de moment, només es treballa amb una cartera reduïda de tràmits.

Per demanar cita prèvia cal trucar al telèfon gratuït 010.

L’OAC et truca

Arran de la crisi de la covid19 s’ha posat en marxa el nou servei ‘L’OAC et Truca‘, que ofereix una atenció telefònica personalitzada a la ciutadania per a rebre informació general i assessorament sobre:

  • Gestions relacionades amb el Padró Municipal d’Habitants.
  • Denúncies administratives.
  • Obtenció del certificat digital Idcat.
  • Presentació i registre de sol·licituds i documentació adreçada a l’Ajuntament de Barcelona.

En cas que es consideri necessari, els servei dóna cita amb l’OAC informant prèviament de la documentació necessària per a tramitar presencialment.

En aquest moment, tant el 010 com l’OAC et truca poden donar cita per a tramitar:

  • Tràmits urgents de Padró municipal d’habitants.
  • Certificat digital idCat.
  • Registre de documents.
  • Obtenció de carta de pagament de Targeta Rosa.
  • Tràmits urgents d’Hisenda Municipal.

Portal de tràmits

Les llicències d’obres i altres tràmits es poden fer des del Portal de Tràmits, entre aquests l’obtenció de cartes de pagament de tributs en període voluntari de cobrament (ara mateix, l’IVTM) En aquest cas, no cal ni identificació digital. N’hi ha prou amb introduir la matrícula del vehicle.